BIDDINGHUIZEN, 15 juli 2016 – Je kunt ze zo voorbij zien rijden in het Veluwe gebied, vijf bussen waar Walibi Holland achterop promotie maakt voor vette ritten in een achtbaan. Er zijn echter twee bussen waar geen #HARDGAAN op staat, maar ‘Adrenalin ohne Ende’; de Duitse variant van #HARDGAAN.
Een regionale mediacampagne is op zich niet zo bijzonder, maar wel als deze in het Duits is. Walibi Holland richt zich hiermee op de Duitse toerist in het Veluwe gebied. Een markt die voor de toeristische branche bijzonder interessant is. Vorige maand nog, berichtten diverse media dat uit een onderzoek van het Centraal Bureau voor Statistiek naar voren kwam dat Duitse toeristen het meeste uitgeven in ons land.
‘Bijna de helft van alles wat buitenlandse reizigers in Nederland uitgeven, is afkomstig van Duitse vakantiegangers, dagjesmensen en zakenreizigers. In 2015 gaven Duitsers 4,9 miljard euro in Nederland uit, op een totaal van 10,2 miljard euro.’ (CBS, juni 2016).